با ما در ارتباط باشید

کانکس دو طبقه

کانتینر دو طبقه

سرفصل‌ها

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مدیران ادارات، ارگان‌ها، کارگاه‌ها و باغداران، نداشتن فضای کافی مسطح جهت ساخت بنایی با مساحت مورد نیاز خود برای اسکان کارمندان و کارگران است. ازاین‌رو این افراد به‌ناچار تصمیم به ساخت بناهای چند طبقه می‌گیرند. اما بناهای سنتی چند طبقه ایرادات خاص خود رادارند که به‌عنوان‌مثال می‌توان به طولانی، پرهزینه و پردردسر بودن پروژه‌های ساخت‌وساز آن‌ها اشاره کرد.

درنتیجه باید راه‌حلی سریع‌تر، کم‌هزینه و راحت‌تر برای رفع این مشکل پیدا کرد. طراحان و مهندسان صنعت کانکس و سازه‌های پیش‌ساخته این راه‌حل را در قالب کانکس‌های دو طبقه ارائه کرده‌اند. کانکس دو طبقه تشکیل شده از دو کانکس مجزا است که از هر کدام می‌توان به‌صورت جداگانه استفاده نمود. در ادامه این نوشته قصد داریم شما را بیشتر با ویژگی‌ها، کاربردها و مشخصات فنی کانکس دو طبقه ‌آشنا کنیم.

 

ابعاد کانکس دو طبقه

این محصولات از لحاظ طراحی و ساخت هیچ‌گونه محدودیتی در ابعاد بنا ندارند. این نوع سازه پیش ساخته را می‌توان به هر مساحتی که تحت نظر سفارش‌دهنده است، طراحی و در محل مورد نظر بنا کرد. با اینکه این نوع سازه به کانکس‌های دو طبقه معروف شده‌اند اما می‌توان آن‌ها را به‌صورت چند طبقه نیز پیاده‌سازی نمود.

 

انواع کانکس دو طبقه

با توجه به‌صرفه اقتصادی در استفاده از کانکس‌های دو طبقه، این محصولات در بسیاری از زمینه‌ها به‌کار گرفته می‌شود. طیف کاربری‌های کانکس دو طبقه بسیار گسترده است و برای مثال می‌توان به کانکس‌های خوابگاه مهندسی و کارگری دو طبقه، کمپ استراحتگاهی دو طبقه و … اشاره نمود. در ادامه به چند نوع پرکاربرد این نوع کانکس اشاره می‌کنیم.

 

کانکس ویلایی دو طبقه

به علت قیمت بالای زمین‌های کاربری مسکونی، کانکس‌های ویلایی بیشترین بهره را از مفهوم کانکس دو طبقه می‌برند؛ به‌گونه‌ای که اکنون اغلب کانکس‌های ویلایی به‌صورت دوبلکس یا چند طبقه طراحی می‌شوند. در صورت تمایل به مطالعه بیشتر در این زمینه، به بخش کانکس ویلایی مراجعه نمایید.

 

کانکس کارگاهی دو طبقه

در بسیاری از مواقع قبل از شروع کار یک کارگاه، مدیران آن اقدام به خرید کانکس کارگاهی جهت قرارگیری دستگاه‌ها و کارنان می‌کنند، اما پس از گذشت زمان و رونق گرفتن کارگاه نیاز به محیط بزرگ‌تری احساس می‌شود، به همین علت خرید کانکس‌های کارگاهی با قابلیت افزایش طبقات پیشنهاد می‌شود. در صورت تمایل به مطالعه بیشتر درباره این موضوع، شما را به مطالعه‌ی مقاله‌ی کانکس‌های کارگاهی دعوت می‌کنیم.

 

کانکس اداری دو طبقه

از این نوع کانکس می‌توان به‌عنوان دفتر کار کارمندان و مدیرعامل یا اتاق جلسات و همایش‌ها استفاده کرد. کانکس‌های اداری دو طبقه به دلیل داشتن طبقات بیشتر نسبت به کانکس‌های اداری معمولی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

 

 

مشخصات کانکس دو طبقه

کانکس‌های دو طبقه همانند انواع دیگر کانکس‌ها مشخصات ویژه خود رادارند که از مهم‌ترین این مشخصات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  •    مشخصات فنی و مصالح بکار گرفته شده در ساخت این نوع کانکس‌ با کانکس‌های یک طبقه تفاوت چندانی ندارند؛ فرق اصلی آن‌ها در ضخامت و نوع اسکلت می‌باشد چراکه باید توانایی تحمل و انتقال وزن طبقه دوم به زمین را داشته باشد و به گونه‌ای مقاوم باشد که ایستایی سازه را در هنگام زلزله تضمین نماید.
  •    طبقات کانکس‌های اداری هم به‌صورت جداگانه و هم به‌صورت چسبیده به هم قابل ساخت و طراحی می‌باشند.
  •    در ساخت کانکس‌های دو طبقه از ساندویچ پانل دیواری و سقفی استفاده می‌شود زیرا به کمتر شدن وزن کلی سازه و مشکلات جابجایی آن کمک زیادی می‌کند.
  •    جهت وجود اطمینان بیشتر، در همه طبقات این نوع کانکس از حفاظ‌های آهنی استفاده می‌شود؛ در ساخت دیواره‌ها، کف و سقف کانکس دو طبقه به‌صورت یکپارچه از پروفیل‌های ERW فولادی سنگین ۴۰×۴۰ و ۸۰×۴۰ و ۸۰×۸۰ به‌صورت مشبک استفاده می‌شود.

 

قیمت کانکس دو طبقه

با توجه به متغیر بودن ابعاد، طرح، مواد به‌کار رفته در ساخت، قیمت مواد اولیه و … مشخص کردن قیمت ثابت به ازای هر مترمربع کاری دشوار و پر خطا می‌باشد. برای تعیین قیمت کانکس دو طبقه با ویژگی‌های مد نظر خود می‌توانید با شماره‌های کارشناسان ما در پایین صفحه تماس حاصل نمایید و از تجربه چندین ساله‌ی آنها در صنعت سازه‌های پیش‌ساخته بهره‌مند شوید.

سرفصل‌ها

آخرین مقالات

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات کانتینر و کانکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما