با ما در ارتباط باشید

کانکس سرویس بهداشتی

کانکس سرویس بهداشتی | کانکس توالت

سرفصل‌ها

همه روزه تعداد بسیار زیادی از هم‌وطنان عزیزمان در سراسر کشور، برای انجام فعالیت‌های مختلف به بیرون از خانه خود رفته و  در سطح شهر تردد می‌کنند. در چنین شرایطی با این حجم از جمعیت، رعایت و کنترل بهداشت جامعه کار دشواری است. یکی از مهم‌ترین نیازهای افرادی که مدت زمان زیادی از روز را بیرون خانه می‌گذرانند، سرویس بهداشتی است که به دو حالت سازه سنتی و کانکس سرویس بهداشتی در سطح شهر موجود هستند.

خیلی اوقات این موضوع از پیش در نظر گرفته می‌شود و سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های مورد نیاز ساخته می‌شود؛ اما گاهی وقت‌ها یا امکان ساخت سازه‌ای به این منظور وجود ندارد، یا هزینه‌ی ساخت آن بالا است، یا در ابتدا اصلاً در آن منطقه نیاز به وجود سرویس بهداشتی وجود نداشته است.

به هر حال هنگامی که بنا به یکی از دلایل بالا نمی‌توان از سازه‌های سنتی به عنوان سرویس بهداشتی استفاده کرد، بهترین انتخاب کانکس سرویس بهداشتی است. ویژگی اصلی این سازه‌ی پیش ساخته که موجب برتری آن نسبت به نمونه‌های سنتی شده است، قابلیت جابه‌جایی آن است که می‌توان آن را در هر محلی که سطح صافی داشته باشد، قرار داد.

 

کانکس سرویس بهداشتی | کانکس دستشویی

 

این محصولات که در بازار نام‌های دیگری نظیر کانکس توالت، کانکس دستشویی، سرویس بهداشتی پرتابل، کانکس توالت صحرایی و… دارد، در نمونه‌های مختلفی اعم از تک چشمه، چند چشمه، راهرو دار، سیار و… تولید و عرضه می‌شود. کانکس سرویس بهداشتی در مکان‌هایی چون پارک‌ها، باغ رستوران‌ها، مجموعه‌های ورزشی سر باز، مجتمع‌های رفاهی کنار اتوبان‌های بین شهری،  پروژه‌های عمرانی در حال احداث و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انواع کانکس سرویس بهداشتی

واحد شمارش کانکس های سرویس بهداشتی چشمه می‌باشد؛ با توجه به همین موضوع این محصولات را دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند. علاوه بر تعداد چشمه‌ها، سیار بودن و راهرو داشتن نیز موجب ایجاد تفاوت در طراحی و قیمت آنها خواهد شد. این کانکس‌ها از تمامی امکاناتی که در سایر سرویس‌های بهداشتی وجود دارد بهره می‌برند، که به عنوان مثال می‌توان به روشویی، آینه، جا مایعی، هواکش و فلاش تانک اشاره کرد.

 

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه

کوچک‌ترین مدل سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته است که از یک چشمه توالت یا حمام و گاهی اوقات هردوی آنها به صورت یکجا بهره می‌برد. این محصولات فاقد راهرو بوده و روشویی داخل کابین نصب می‌شود.

 

کانکس توالت تک چشمه

 

سرویس بهداشتی دو چشمه

همان‌طور که از اسمش پیدا است، دارای دو چشمه توالت یا حمام در دو بخش مجزا است. این نمونه را هم می‌توان به صورت راهرو دار و هم بدون راهرو طراحی نمود. در نمونه‌های راهرو دار، یک راهرو جلوی درب هر دو چشمه قرار می‌گیرد که روشویی‌ها در این قسمت قرار می‌گیرد؛ در مدل‌های بدون راهرو نیز داخل هر کابین روشویی مجزایی قرار می‌گیرد.

 

کانکس سرویس بهداشتی دو چشمه

 

سرویس بهداشتی چند چشمه

در صورتی که تعداد چشمه‌ها بین سه تا دوازده عدد باشد، در دسته‌ی کانکس سرویس بهداشتی چند چشمه‌ای قرار می‌گیرند. این محصولات دارای راهرو هستند که روشویی و آینه‌ها داخل آن قرار می‌گیرند. مزیت استفاده از یک کانکس چند چشمه به نسبت چند کانکس تک چشمه کاهش هزینه‌های ساخت، تعمیر و نگهداری می‌باشد.

 

کانکس سرویس بهداشتی سه چشمه

 

کانکس حمام

یکی از انواع کانکس های سرویس بهداشتی، کانکس حمام است. این سازه‌ی پیش ساخته اغلب در جاده‌های بین شهری قرار می‌گیرد تا مسافرانی که راهی طولانی در پیش دارند و نیازمند استحمام هستند، از آن استفاده نمایند. امکاناتی که در این محل قرار دارد شامل دوش حمام و آبگرمکن برای استفاده از آب گرم می‌باشد.

 

کانکس حمام

 

کانکس سرویس بهداشتی سیار

گاهی اوقات به دلیل برگزاری برخی رویدادها یا انجام پروژه‌های عمرانی، نیازمندی جهت پیاده سازی سرویس بهداشتی موقت به وجود می‌آید. در چنین شرایطی، بهترین گزینه، استفاده از کانکس سرویس بهداشتی سیار است. این محصول دارای دو محور چرخ‌دار است که برای حمل و نقل، آن را به یک خودروی قدرتمند متصل می‌کنند. تفاوت سرویس بهداشتی سیار با سایر مدل‌ها در دارا بودن مخزنی برای آب و تخلیه فاضلاب می‌باشد.

 

کانکس سرویس بهداشتی دست دوم

همانند سایر کانکس‌های دست دومی که در شرکت کانتین موجود است، کانکس‌هایی با کاربری سرویس بهداشتی نیز به صورت کارکرده به فروش می‌رسد. در صورتی که نگران مباحث بهداشتی هستید، باید خدمت شما عرض کنیم که جای هیچ نگرانی نیست، کارشناسان ما در مجموعه‌ی کانتین، پیش از خرید کانکس دست دوم تمامی فاکتورها را بررسی می‌کنند و پس از اطمینان از وضعیت بهداشت و سلامت، آنها را تأیید و خریداری می‌کنند.

 

امکانات و نحوه‌ی ساخت

طراحی و ساخت کانکس سرویس بهداشتی می‌تواند کاملاً توسط خریدار سفارشی سازی شود اما اصولاً برای ساخت آن از مصالح و لوازمی استفاده می‌شود که در اثر برخورد مستقیم آب با بدنه یا مجاورت با رطوبت هوا آسیبی به آنها وارد نشود. شاسی و اسکلت کانکس سرویس بهداشتی از پروفیل آهنی و کف آن از سرامیک ساخته می‌شود؛ پوشش خارجی بدنه از ورق گالوانیزه با رنگ ثابت و دیوارپوش‌های آن از نوع PVC قابل شستشو است. تمامی اتصالات بین این قطعات به کمک جوش ممتد می‌باشد.

 

خرید کانکس سرویس بهداشتی

 

کانکس های سرویس بهداشتی همگی دارای لوله کشی، برق کشی، شیرآلات، روشویی، آینه، جا مایعی، فلاش تانک، سرویس توالت ایرانی و فرنگی هستند که تمامی موارد ذکر شده قابل سفارشی سازی هستند. به علاوه می‌توان برای هر چشمه یک تهویه جداگانه قرار داد تا مانع از ایجاد بوی بد شود.

 

ابعاد کانکس سرویس بهداشتی

سازه‌های پیش ساخته خصوصاً کانکس و کانتینر، اغلب از استانداردهای خاصی برای طراحی ابعاد سازه بهره می‌برند؛ کانکس های سرویس بهداشتی نیز از این قائله مستثنا نیستند. این محصولات در دو سایز 120×120 سانتیمتر و 120×140 سانتیمتر برای هر چشمه تولید می‌شوند اما با توجه به نیاز مشتری می‌توان در ابعاد آن تغییر ایجاد کرد.

 

قیمت و خرید کانکس سرویس بهداشتی

کانکس های سرویس بهداشتی در محیط‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دلیل آن ساخت سریع، امکان جابه‌جایی و سایر امکانات آن است که در متن فوق به طور کامل ذکر شد. به علاوه خیلی مواقع استفاده از سازه پیش ساخته از نظر مالی توجیه اقتصادی دارد؛ به عنوان مثال هنگامی که یک پروژه‌ی عمرانی در حال انجام است، استفاده از سرویس بهداشتی کانکسی بهترین گزینه است، چراکه بعد اتمام پروژه می‌توان آن را به محل پروژه‌ی بعدی منتقل کرد و مجدد از آن استفاده نمود.

ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا اطلاعات کاملی در مورد کانکس سرویس بهداشتی خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. همان‌طور که می‌دانید متریال و مصالحی که در ساخت کانکس به کار می‌رود، بسیار نقش تعیین کننده‌ای در قیمت تمام شده محصولات دارد. چنانچه سؤالی در خصوص خرید کانکس سرویس بهداشتی دارید و می‌خواهید با ما در میان بگذارید، یا جهت اطلاع از آخرین قیمت کانکس سرویس بهداشتی، از طریق شماره‌های موجود در پایین صفحه، با ما تماس حاصل فرمایید.

سرفصل‌ها

آخرین مقالات

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات کانتینر و کانکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما