با ما در ارتباط باشید

کانکس اداری

کانکس اداری

سرفصل‌ها

یکی از مشکلات بزرگ مدیران اداره‌ها، شرکت‌های خصوصی، پروژه‌های در حال ساخت و … نداشتن فضای کافی جهت استقرار کارمندان و مهندسان پروژه است. برای حل این مشکل باید به فکر ساخت، خرید یا اجاره یک ساختمان جداگانه جهت سکونت کارکنان یا اضافه کردن چند طبقه به ساختمان محل کار فعلی بود، اما همان‌طور که مشخص است، راه‌حل­های ذکرشده به هزینه و وقت زیادی احتیاج دارند.

اگر شما نیز این کمبود فضای کاری را در پروژه خود احساس می‌کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کانکس‌ اداری است. برخلاف راه‌حل‌های پرهزینه و وقت‌گیر ذکرشده، کانکس‌های اداری با هزینه کم، در کوتاه‌ترین زمان و با ویژگی‌های فراوان در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

همان‌گونه که در بالا ذکر شد کانکس‌های اداری دارای ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند که قابلیت جابهجایی، نصب در کلیه مکان‌ها ازجمله پشت‌بام ساختمان، ساخت در طبقات مختلف به‌صورت تک یا چند اتاقه، راه‌اندازی امکاناتی مانند برق، گاز، تلفن، اینترنت و … تنها چند مورد از این ویژگی‌ها هستند. کانکس‌های اداری دارای امکانات ویژه‌ای از قبیل اتاق مدیریت، نمازخانه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … است که هرکدام طبق نیاز شما قابلیت تغییر ابعاد و یا حذف از سازه را دارند.

 

کانکس اداری

کاربرد کانکس اداری

در این مقاله تاکنون درباره انواع، ویژگی‌های فنی، ابعاد و مشخصات کانکس‌های اداری صحبت کرده‌ایم. اکنون زمان آن رسیده است که ببینیم این کانکس ها در مشاغل و صنف‌های مختلف، چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به نحوه ی کاربری این محصولات، می‌توان آنها را به دو دسته ی دفتری و عمرانی تقسیم‌بندی کرد.

همان‌طور که از نام آن پیداست، کانکس اداری یا دفتری در اکثر مواقع به‌عنوان دفتر مدیریت، دفتر کار سازمان‌ها، اتاق حسابداری، اتاق جلسات، دفتر مهندسی، دفتر مشاور املاک، دفتر مربوط به فعالیت‌های دادگاهی و دادگستری و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کانکس های اداری کاربرد های مهم دیگری در پروژه‌های عمرانی و کارگاه‌ها به‌عنوان محیط کار مدیر و مهندسان پروژه، اتاق قرارداد، محل استراحت کارگران و … نیز دارد.

انواع کانکس اداری

همان‌گونه که در بخش قبل ذکر شد، به دلیل نبود محدودیت دراندازه و نحوه ساخت، از کانکس‌های اداری می‌توان برای مصارف گوناگون و در صنف‌های مختلف استفاده کرد؛ برای مثال مدیر یک اداره ممکن است از کانکس اداری به‌عنوان محل فعالیت کارمندان، اتاق جلسه، دفتر فروش یا اتاق مخصوص مهمانان ویژه استفاده کند درحالی‌که پیمانکار یک بنای در حال ساخت از این سازه به‌عنوان محل مشورت و همکاری با مهندسان خود بهره می‌برد.

این طیف گسترده از تقاضا، منجر به ایجاد انواع متعددی از کانکس‌های اداری شده است. از نظر زیبایی و مقرون به‌صرفه بودن، این کانکس ها را می‌توان به دو دسته ی لوکس و ساده تقسیم ‌بندی کرد. این درحالی است که از نظر کاربری به دسته‌های گوناگونی از جمله کانکس سالنی، کمپ اداری، کارگاه عمرانی، دو اتاقه و… تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به‌طور مفصل شما را با انواع مختلف کانکس‌های اداری و ویژگی‌های هرکدام آشنا خواهیم کرد.

کانکس اداری لوکس

در بسیاری از موارد، سفارش‌دهندگان کانکس‌های اداری درخواست استفاده از بهترین مواد و مصالح موجود و شیک‌ترین طراحی داخلی و خارجی در ساخت محیط اداری خود را دارند که این درخواست موجب ایجاد کانکس‌های اداری لوکس شده است. این نوع کانکس بیشتر به‌عنوان اتاق جلسات، اتاق عقد قراردادهای مهم تجاری و … استفاده می‌شود چراکه ظاهر کانکس در موفقیت‌آمیز بودن جلسه یا تحت تأثیر قراردادن طرف قرارداد نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

کانکس اداری

کانکس اداری ساده

درحالی‌که بسیاری از افراد به دنبال زیبایی و چشم‌گیر بودن کانکس اداری خود هستند، برای کارفرماهای زیادی، صرفه اقتصادی، به مجلل بودن آن ارجعیت دارد، به همین دلیل کانکس‌های اداری ساده از محبوبیت زیادی برخوردارند. در طراحی این نوع سازه پیش ساخته محدودیتی وجود ندارد، چراکه نحوه ساخت و طراحی آن وابستگی زیادی به کاربری و نوع نیاز سفارش‌دهنده دارد، به‌طوری‌که ممکن است بنای ساخته‌شده خصوصیت‌هایی از قبیل به‌کارگیری ساندویچ پانل، سایدینگ، طراحی پلان باز با پارتیشن‌های تفکیک‌کننده یا ده‌ها مورد دیگر را  باشد.

کانکس اداری سالنی

کانکس سالنی یکی از انواع کانکس‌های اداری است که شامل سالنی بزرگ جهت فراهم نمودن فضای کار کارمندان به‌صورت یکجا و قسمت‌بندی نشده می‌باشد. به علت جادار بودن کانکس‌های اداری سالنی از آن‌ها می‌توان به‌عنوان انبار، محل سخنرانی، اتاق بایگانی و … نیز استفاده کرد.

به دلیل کاربری خاص این نوع کانکس، به‌صورت پیش‌فرض در طراحی نقشه آن فضایی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی در نظر گرفته نمی‌شود که یکی از معایب کانکس‌های اداری سالنی می‌باشد؛ هرچند میتوان این مشکل را با به کارگیری یک کانکس سرویس بهداشتی در نزدیکی محل کار حل کرد. از مزیت‌های این نوع کانکس می‌توان به تسلط داشتن مدیر بر تمامی کارمندان خود در هر لحظه اشاره کرد.

در موارد بسیاری مدیران ادارات نیازمند فضای بزرگ‌تری نسبت به کانکس‌های اداری معمولی هستند و به همین دلیل کانکس‌های اداری سالنی از توجه خاصی بهره‌مند می‌شوند. کانکس‌های سالنی در ابعاد مختلفی ازجمله 2.4×6، 3.6×6، 2.4×8، 3.6×8، 2.4×12 مترمربع و… تولید می‌شود، اما محبوب‌ترین نمونه موجود در بازار کانکس سالنی 3.6×12 مترمربع است.

 

کانکس اداری

کانکس اداری دو اتاقه

این کانکس ها در حقیقت دو واحد اداری مجزا در کنار یکدیگر هستند. هر یک از این دو واحد، شامل اتاق بزرگی است که از نظر سیم‌کشی، لوله‌کشی و تجهیزات رفاهی از واحد دیگر به‌طور کامل جدا است. در بین این دو اتاق فضای مشترکی وجود دارد که درب خروج از سازه در این فضا تعبیه‌شده است. از این فضای مشترک می‌توان به‌عنوان اتاق منشی یا اتاق انتظار بهره برد. همچنین در صورت تمایل می‌توان اتاق جداگانه‌ای به‌عنوان آبدارخانه در این فضا طراحی کرد.

 

کانکس اداری دو اتاقه

کانکس اداری کارگاه عمرانی

یکی دیگر از کاربردهای مهم کانکس‌های اداری، استفاده در پروژه‌های ساخت‌وساز است. از آنجا که مدیران پروژه‌های ساخت‌وساز پس از اتمام کار شروع به فعالیت در پروژه دیگری می‌کنند، به محیطی قابل‌حمل و ساده و درعین‌حال آرامش‌بخش و ساکت به‌عنوان دفتر کار خود، اتاق جلسات، اتاق مهندسان ناظر، اتاق سرپرست کارگاه و … نیاز دارند. کانکس اداری کارگاه عمرانی در کمال سادگی، فضای بسیار مناسبی را برای این افراد فراهم کرده است.

 

کانکس اداری

 

مشخصات کانکس اداری

همان‌گونه که ذکر شد کانکس اداری در محیط‌های متفاوت و برای اهداف گوناگون به‌کار گرفته می‌شود که همین امر، علت وجود مشخصات منحصربه‌فردی در طراحی و ساخت این‌گونه کانکس است که در ادامه تعدادی از این مشخصات ذکرشده‌اند.

1- به دلیل اینکه رفت‌وآمد مراجعه‌کنندگان به دفاتر اداری زیاد است و معمولاً میز و صندلی‌های مورداستفاده در ادارات بزرگ هستند، درب این نوع کانکس‌ها باید به‌اندازه کافی عریض باشد. از طرفی در طراحی سازه باید به این نکته توجه شود که محل قرارگیری درب مزاحمتی برای کارمندان و مراجعه‌کنندگان ایجاد نکند. درب کانکس ازنظر امنیتی نیز اهمیت زیادی دارد، به همین علت پیشنهاد می‌شود از درب‌های ضد سرقت، کشویی یا شیشه‌های سکوریت استفاده شود.

2- در ساخت کف کانکس‌های اداری نمی‌توان مانند کانکس‌های دیگر عمل کرد چراکه در این نوع کانکس رفت‌وآمد بسیار زیاد است و کف سازه نباید به لرزه بیافتد. به همین علت در ساخت کف این کانکس ها بهتر است از شاسی به‌صورت دور کلاف با تیرآهن 16 استفاده شود. علاوه بر داشتن استحکام، کف کانکس اداری باید ضد آب نیز باشد؛ چراکه عملیات شست‌وشوی کف، در عین راحتی نباید در طولانی‌مدت به سازه آسیب وارد کند.

3-از آنجاکه کانکس‌های اداری در پروژه‌های عمرانی کاربرد دارند، اسکلت این سازه‌ها باید دارای استحکام بسیار بالایی باشد، به همین علت در ساخت آنها از پروفیل سنگین 40×40 یا 80×80 استفاده می‌شود. همچنین بهتر است از ورق گالوانیزه شادولاین به‌عنوان پوشش خارجی سازه استفاده شود.

ابعاد کانکس اداری

یکی از مزیت‌های کانکس اداری که در متن فوق به آن اشاره شد، نبود محدودیت در ابعاد سازه است؛ بااین‌حال، سختی‌های انتقال سازه به محل، دلیل ساخته نشدن کانکس‌های اداری در ابعاد بسیار بزرگ می‌باشد. این کانکس ها معمولاً در عرض 2.5 تا 3 متر، طول 4تا 12 متر و ارتفاع 2.2 تا 2.7 متر ساخته می‌شوند. درصورتی‌که ابعاد درخواستی سفارش‌دهنده، بیشتر از مقادیر ذکرشده باشد، سازه به‌صورت 2 قسمت جداگانه ساخته و به محل مورد نظر منتقل می‌شود.

مزایای کانکس اداری

کانکس‌های اداری دارای مزایای بسیاری ازجمله قابلیت حمل و جابجایی، نصب سریع در یک روز، عدم نیاز به پی‌ریزی، امکان تسلط به کارکنان هنگام کار و … دارد و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سازه‌های پیش‌ساخته به شمار میرود.

کانکس اداری

قیمت کانکس اداری

اعلام قیمت ثابت درباره ی کانکس‌های اداری به دلیل وجود تنوع در طراحی، ابعاد، کیفیت و نوع مواد اولیه استفاده‌شده، همچنین عدم وجود ثبات در بازار مواد اولیه، تقریباً امری غیرممکن و پرخطا به¬حساب می‌آید؛ به همین دلیل در صورت تمایل به مشورت با کارشناسان شرکت کانتین، کسب اطلاعات بیشتر و به‌دست آوردن قیمت سازه موردنظر خود، می‌توانید با شماره تلفن و ایمیل‌های درج‌شده در بخش تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

خرید کانکس اداری

برای خرید کانکس‌های اداری دو راه پیش روی شما است. روش اول، سفارش نمونه‌های موجود در بازار با نقشه و ابعاد از پیش تعیین‌شده است؛ اما در روش دوم سفارش‌دهنده اطلاعات مورد نظر خود درباره ی نحوه طراحی سازه و میزان امکانات آن را با کارشناسان ما به اشتراک گذاشته و منتظر پاسخ آنها در خصوص هزینه ی تمام شده ی سازه و زمان تحویل می ماند و در صورت توافق تیم کارگاهی ما شروع به ساخت کانکس اداری شخصی سازی شده ی شما میکند. هرکدام از روش‌های ذکرشده مزایا و معایب خود را دارند، برای مثال زمان تحویل کانکس در روش اول بسیار سریع‌تر از روش دوم است اما احتمال دارد محصول خریداری شده، تمامی مشخصات مد نظر سفارش‌دهنده را نداشته باشد.

سرفصل‌ها

آخرین مقالات

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات کانتینر و کانکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما